Nyheder

Beslutningsreferat fra bestyrelsesmøde i EF Juelsparken
onsdag den 11.04.24

 

Deltagere: Inger Marie Borup, Henrik Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen, Jannie Bavnshøj (referent).

 

1.      Godkendelse af referat fra den 03.04.24

Godkendt og underskrevet – indsættes i protokollen. Merete underskrev referat fra 18/3-24 – indsættes i protokollen.

 

2.      Økonomi (Merete og Inger Marie)
Budgetopfølgning og saldobalance pr. 31/3-24 blev gennemgået. Det ser OK ud.

 

Vær opmærksom på, at prisen på vand er steget fra kr. 4,63 til 6,83 pr. m3.

3.      Rengøring (Jannie)

En enkelt henvendelse blev drøftet.

 

4.      Udearealer (Sonja)
Der mangler røde kasser til farligt affald i vores affaldsskure. Der er rykket flere gange, men de er i restordre hos kommunen.

 

5.      Generalforsamling

Forberedelse til generalforsamlingens dagsordenspunkter.

 

6.      Evt.
Merete Bentzen deltager i en nedsat arbejdsgruppe under Gug Samråd, der skal drøfte den fremtidige anvendelse af området ved Byplanvejens Skole. Der afholdes møde den 22.04.24.

Generalforsamling afholdes onsdag den 17/4-24.

12.04.2024/jb/imb/hs/sd/mb



Beslutningsreferat fra
bestyrelsesmøde i EF Juelsparken
onsdag den 03.04.24

 

Deltagere: Inger Marie Borup, Henrik
Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Jannie Bavnshøj (referent). Claus deltog de
første cirka 60 min. Afbud fra Merete Bentzen.

 

1.     
Godkendelse af referat fra den 18.03.24

Godkendt og underskrevet af de tilstedeværende bestyrelsesmedlemmer.

 

2.     
Økonomi (Inger Marie)
Der blev orienteret
fra det afholde møde med revisor forud for generalforsamlingen og om aftalerne
herfra.

      Der foreligger ikke ny budgetopfølgning pr. ultimo marts
endnu.

 

3.     
Bygninger og IT (Henrik)
Større
vedligeholdelsesopgaver i 2024 samt finansiering blev drøftet med udgangspunkt
i den udarbejdede Vedligeholdelsesplan.

 

4.     
Rengøring (Jannie)

Ingen henvendelser.

 

5.     
Udearealer (Sonja)
Indkøb og plantning
af sommerblomster blev aftalt.

 

Hjertestarter har fået det årlige tjek af Falck og er fuldt
funktionsdygtig.

 

6.     
Byggeriet på Nøhr Sørensens Vej – View House

Der er nu sat skilte på hegnet med HP Byg. Iflg. Torben Enggaard er der nu igen fuld gang i
byggeriet.

 

7.     
Generalforsamling

Indkomne forslag til generalforsamling blev gennemgået og drøftet.

 

Opsamlinger og drøftelser ift. generalforsamlingen og afholdelse heraf.

 

8.     
Evt.
Næste
bestyrelsesmøde torsdag den 11/4-24 kl. 17.

06.04.2024/jb/imb/hs/sd/




Beslutningsreferat fra
bestyrelsesmøde i EF Juelsparken
mandag den 18.03.24 kl. 17.00

Deltagere: Inger Marie Borup, Henrik
Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen, Jannie Bavnshøj (referent). Claus
deltog de første cirka 30 min.

1.    
Godkendelse af referat fra den 12.02.24

Godkendt og underskrevet – indsættes i protokollen.

 

2.    
Økonomi (Merete og Inger Marie)
Budgetopfølgning og
saldobalance pr. 28/2-24 blev gennemgået. Det ser OK ud.

Budget for 2024 blev gennemgået.

 

3.    
Bygninger og IT (Henrik)
Større
vedligeholdelsesopgaver i 2024 blev drøftet med udgangspunkt i den udarbejdede
Vedligeholdelsesplan.

 

4.    
Rengøring (Jannie)

På grund af påsken vil der i uge 13 blive gjort rent tirsdag 26/3 (blok 2
og 3) og onsdag 27/3 (blok 1, 4 og 5).

 

5.    
Udearealer (Sonja)
Vores skab på
vaskepladsen trænger i høj grad til udskiftning/renovering. Vi vil forsøge at
få det ordnet i løbet af i år.

Vi beder jer alle HUSKE på og efterleve, at parkering på vores brandveje
er forbudt. Der skal kunne køre redningskøretøjer.

 

OBS – Claus kæmper dagligt med affald der er placeret
forkert.
Bl.a.
sættes der stadig flasker i affaldsrummene ved blok 1 og 5
à de skal afleveres i flaskecontainere
ved Spar eller for enden af carportene ved blok 5.

Der sættes også andre former for affald i affaldsrummene ved blok 1 og 5 som
skal afleveres i den store containergård. Indbo el.lign. skal I selv sørge for
at komme af med, fx ved henvendelse til kommunen – link:
aalborgforsyning.dk/privat/affald/stort-affald/

Vi har i Juelsparken rigtig gode muligheder for at komme af med affald,
og det er den enkeltes opgave at følge anvisningerne herom.

6.    
Byggeriet på Nøhr Sørensens Vej – View House

Efter Dansk Boligbygs konkurs er det aftalt med bygherre Torben Enggaard,
at han sørger for re-etablering af vores græsplæne og i øvrigt opfylder de
aftaler, vi havde med Dansk Boligbyg. Dette foreligger på skrift. Vi er blevet
oplyst om, at der arbejdes ihærdigt på at få byggeriet sat i gang igen.

 

7.    
Evt.
Næste
bestyrelsesmøde onsdag den 3/4 2024 kl. 16

22.03.2024/jb/imb/hs/sd/mb 






Beslutningsreferat fra bestyrelsesmøde i EF Juelsparken

mandag den 12.02.24

 

Tilstede: Inger Marie Borup, Henrik Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen, Jannie Bavnshøj (referent)

 

1.    Godkendelse af referat fra den 31.01.24
Godkendt og underskrevet – indsættes i protokollen.

 

2.    Økonomi (Inger-Marie og Merete)
Udkast til Årsrapport indeholdende budgetforslag for 2024 blev drøftet.

3.    Bygninger og IT (Henrik)

Vi har ikke modtaget de ”bestilte” tilbud på konkrete vedligeholdelsesarbejder endnu (ud fra vedligeholdelsesplan). Vi afventer at have tilbuddene i hus senest mandag den 19.02.24 hvorefter vi arbejder videre med prioritering.

 

4.    Rengøring (Jannie)

Den generelle rengøring i Juelsparken blev drøftet.

 

5.    Udearealer (Sonja)
Intet nyt for nuværende – det meste drejer sig om snerydning.

6.    Generalforsamling

Vi har ikke modtaget forslag til generalforsamlingen endnu.

 

Husk at melde jer til hvis I ønsker forplejning til generalforsamlingen.
Dette på mail til Merete: Merete.Bentzen@gmail.com

 

Vi opfordrer alle (der endnu ikke har fået det gjort) til at give jeres mailadresse til Jonna, således at hun kan fremsende indkaldelser, Årsrapport m.v. til jer direkte på jeres mail – og vi dermed kan spare lidt på ressourcerne.

 

7.    Eventuelt
Næste bestyrelsesmøde er mandag den 18.03.24

14.02.24/jb/imb/hs/sd/mb

 

EJERFORENINGEN JUELSPARKEN

Aalborg, den 05.02.2024

              
               Vores årlige generalforsamlingen foregår

                                      onsdag den 17. april 2024 kl. 19.00                                                 

                i Aalborg Kongres og Kultur Center

                Sidste frist for indlevering af forslag til generalforsamlingen, skal være
                formanden i hænde senest onsdag den 03. april 2024.
                Forslag bedes sendt på mail til : 
                                                                                            
imborup61@gmail.com

 

               

                Af hensyn til madspild/økonomi – skal man – hvis man ønsker forplejning
                under generalforsamlingen – tilmelde sig senest fredag den 05. april 2024
               (Sidste frist for regulering i antal bestillinger hos AKKC)
                Tilmelding med navn og antal deltagere bedes sendt til:                                                                                                                              

                                                                                             Merete.Bentzen@gmail.com   

 

                 Venlig hilsen

 

                 Bestyrelsen

 

 

 

 

 

Beslutningsreferat fra
bestyrelsesmøde i EF Juelsparken

onsdag den 31.01.24

Tilstede: Inger Marie Borup, Henrik
Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen, Jannie Bavnshøj (referent)
Claus Rasmussen deltog de første ca. 45 minutter

1.    Godkendelse af referater fra den 29.11.23 og den 10.01.24
Godkendt
og underskrevet – indsættes i protokollen

2.    Økonomi (Inger-Marie og Merete)
Budgetopfølgning
og saldobalance pr. 31.12.23 blev gennemgået. Det ser
rigtig fornuftigt ud.

Budgetforslag for 2024 er under udarbejdelse i samarbejde med
Jonna og vil blive fremlagt på Ejerforeningens generalforsamling.

3.   
Bygninger og IT (Henrik)

Vedligeholdelsesrapport er nu lagt på Ejerforeningens
hjemmeside.
Der er indsat en ny fane øverst til højre, hvor der står Rapporter – der
kan man finde den. Der afventes tilbud på konkrete
opgaver.

4.   
Rengøring (Jannie)

En henvendelse angående rengøring blev drøftet.

Det er ikke en henvendelse til bestyrelsen at lave et opslag på
Facebook (gruppen Juelsparken er ikke
Ejerforeningen/bestyrelsen). Så ring eller mail venligst til Jannie.

5.   
Udearealer (Sonja)

Genetablering af græsarealet ved View House afventer mildere vejr.

Claus har haft rigtig meget at se til med snerydning i år og har
brugt en del ekstratimer.

6.   
El-ladestandere (Henrik
og Merete)

Der er en arbejdsgruppe som arbejder på materiale til
generalforsamlingen.

 

7.   
Eventuelt
Vi har i
år givet ét af vores juletræer videre til børnehaven p
å Nøhr Sørensens Vej. De kunne
genbruge træet til at skære i, og lave huler mv. Dejligt at kunne give det væk
i stedet for bare at kassere det.


Næste bestyrelsesmøde er mandag den 12.02.24

 

 

 

 

OBS

Der startes årligt eftersyn af
vores røgudluftninger i blok 5 og blok 1 fra
MANDAG DEN 22. JANUAR
(hvor der startes i blok 5 og senere blok 1)
– i den forbindelse vil der blive opsat stilladser

I samme forbindelse skal systemet for afprøvning føres ned – så eftersyn
fremover kan udføres uden opsætning af stilladser.

Det kræver ny føring af elledninger hvilket foregår samtidigt.

 

 

 

 

Beslutningsreferat fra
bestyrelsesmøde i EF Juelsparken 

onsdag den 10.01.2024

_______________________________________________________________

                                        

Tilstede: Inger Marie Borup, Henrik
Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen, Jannie Bavnshøj (referent)

Claus Rasmussen deltog på mødet

 

 

1.    Vedligeholdelsesplan

Vedligeholdelsesplanen blev gennemgået, og de enkelte punkter blev
drøftet og prioriteret. Der skal indhentes tilbud på nogle af de konkrete opgaver.

 

Vedligeholdelsesplanen vil blive lagt på vores hjemmeside. Vi skal
forinden have kontakt til vores it-udbyder, så vi kan få det gjort
hensigtsmæssigt.

 

2.   
Eventuelt

Næste bestyrelsesmøde flyttet
til onsdag den 31/1-24.

 

Vendeplads 

Aalborg Forsyning vil påbegynde etablering af vendeplads for lastbiler ved blok 2 i uge 51, arealet er markeret.

 

 

Beslutningsreferat fra
bestyrelsesmøde i EF Juelsparken – onsdag den 29.11.23
                   

Tilstede: Inger Marie Borup, Henrik
Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen, Jannie Bavnshøj (referent). Claus
Rasmussen deltog ca. 60 min.

 

  1. Godkendelse af referat fra den
    30.10.2023.
    Godkendt og
    underskrevet – indsættes i protokollen.

 

  1. Økonomi (Merete og Inger Marie)

Gennemgang af budgetopfølgning og saldobalance pr. 30.10.23. Det
ser fornuftigt ud.

Af sikkerhedsmæssige grunde skal vi have skiftet hovedafbrydere
på el-tavler i alle blokke, og det arbejde
igangsættes snarest.

 

3.
Bygninger og IT (Henrik)

Vi
arbejder stadig med forslag til etablering af ladestandere
til el-biler i Juelsparken.
Vi tager emnet med på vores generalforsamling
i april 2024.

Vi har
fået udarbejdet en vedligeholdelsesrapport fra firmaet Sweco. Rapporten vil blive gjort tilgængelig for
alle, men vi mangler lige noget klarhed over punkterne, inden det sker. Henrik
og Claus holder derfor et nyt møde med firmaet snarest, hvor planen gennemgås.

 

  1. Rengøring (Jannie)

Intet nyt. Og Jannie har heller ikke modtaget henvendelser i denne
måned.

 

  1. Udearealer (Sonja)

Det er rigtig dejligt, at der kom så mange til vores
juletræstænding på trods af kulden.
Mange
har efterfølgende udtrykt glæde over lidt fælles hygge og aktivitet i
Juelsparken.

 

Claus har gennemgået og sikkerhedsgodkendt vores legeplads den
01.11.23.
Der rengøres med algefjerner på alle redskaber.

 

Græsarealet ved View House (ved blok 1 mod Byplanvej) er lovet
ordnet i det tidlige forår 2024. Dette er ifølge Dansk Boligbygs gartner det
bedste tidspunkt
at udføre arbejdet på.

 

Vi har bedt Dansk Boligbyg om at fjerne den bunke overskudstræ,
der stadig ligger på vores grund.

 

  1. Eventuelt

De cykler der stadig stod med manillamærker efter den udmeldte
tidsfrist er nu fjernet og kørt væk.

Næste bestyrelsesmøde
er onsdag den 10.01.2024

Generalforsamling i
2024 er planlagt til onsdag den 17.04.2024 i AKKC – nærmere information følger
senere

 

03.12.23/jb/imb/hs/sd/mb         

 

 

 

                       INVITATION
Vi håber I har lyst til at være med til at tænde juletræet på torvet her i Juelsparken

FREDAG  DEN  24. NOVEMBER  KL. 16.30

Vi sørger for kaffe, the, sodavand, brunkager og lidt andet sødt
I må gerne selv medbringe kop/krus/glas – så vi sparer på engangsservice😊

I må gerne øve jer på ”Højt fra træets grønne top” – så både børn og voksne kan få det til at lyde højt og flot sådan en fredag eftermiddag.

Vi glæder os rigtig meget til at se jer.

Julehilsen
Bestyrelsen

 

Beslutningsreferat fra bestyrelsesmøde i
EF Juelsparken
mandag den 30.10.23

Til stede:  Inger Marie
Borup, Henrik Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen og Jannie Bavnshøj
(referent). Claus deltog den første time.

 

1.
Godkendelse af referat fra den 27.09.2023
Godkendt og underskrevet.
Referatet indsættes efterfølgende i protokollen.

 

2.
Økonomi (Inger Marie og Merete)

Budgetopfølgning pr. 30.09.23 gennemgået. Det ser fornuftigt ud.

 

3.
Bygninger og hjemmeside mv. (Henrik)

Den lille tørretumbler i kælderen er gået i stykker og har udtjent
sin værnepligt. Da den kun benyttes i meget begrænset omfang, vil der
ikke blive indkøbt en erstatning. I stedet henvises ejerne til brug af den
store tørretumbler.

Der er kommet påbud fra Aalborg Kommune om, at der skal etableres
en vendeplads til lastbiler ved den store containergård for enden af blok 2 og
3. Deres lastbiler må højst bakke 30 meter. Se skitse på fotografiet herunder.
Der vil blive nedlagt 2 p-pladser. Udgifter ift. etablering afholdes af Aalborg
Forsyning.

                                                                           

 

 

 

Aalborg
Kommune tømmer fremover ”kun” 2 glascontainere i Juelsparken. Den eksisterende
i den store cointainergård på p-pladsen for enden af blok 2 og 3 bibeholdes. Glascontainerne
i de to små cointainergårde (ved blok 1 og 5) nedlægges. Der opsættes 1 ny
glascontainer for enden af carportene ved blok 5 (mod motorvejen). Derudover
henvi
ser kommunen beboerne til at benytte
glascontainere ved Spar på Nøhr Sørensens Vej. Aalborg Kommune har oplyst os,
at de med de nye placeringer samt henvisningen til Spar overholder, at der max.
må være 500 meter til den nærmeste flaskecontainer. Udgifter
afholdes af Aalborg Forsyning.

 

4.
Rengøring (Jannie)

Henvendelser
siden sidste bestyrelsesmøde blev drøftet.

 

5.
Udearealer (Sonja)

Nye roser forventes at blive plantet i næste uge. Bunddæksplanter
er plantet.

 

Vi køber 3 juletræer i år. Der opstilles et på torvet og et på
hver af vores to store græsplæner.

 

Fredag den 24. november kl. 16.30 afholder vi et lille
julearrangement, hvor vi tænder juletræet på torvet. Der er sat særskilt opslag
op om dette.

 

6.
Eventuelt

Yousee stiger pr. 01.04.24 til kr. 232,44 (stigning på kr. 20 pr.
måned). Hvis man ønsker at framelde, skal man rette henvendelse til vores
administrator.

 

Bestyrelsen har skriftligt henvendt sig til Vurderingsstyrelsen og
bedt om forklaring på, hvorfor samme størrelse lejlighed på samme etage i samme
blok er værdiansat med forskellig grundværdi. Vi har fået et standardiseret
svar – hvor det påpeges, at man ikke kan klage over en foreløbig vurdering, men
at man først kan klage, når den endelige vurdering foreligger, eller hvis man
ønsker at sælge sin lejlighed. Den enkelte ejer skal selv kontakte Vurderingss
tyrelsen senere.

Vi er inviteret til rejsesgilde på View House (som det nye byggeri
kommer til at hedde) torsdag den 02.11.23. Inger Marie og Claus deltager.

 

Næste bestyrelsesmøde: Onsdag den 29. november 2023 kl. 17.

 

 

 

 

 

 

Info. Ferie Inspektøren.

Inspektør Claus Rasmussen afholder ferie uge 41-42, Per vil i perioden være afløser.

 

/Bestyrelsen 

 

Beslutningsreferat
fra  bestyrelsesmødet i EF Juelsparken  onsdag den 27.09.23

(UDSAT fra
20.09.23 pga. sygdom)


Tilstede:
Inger Marie Borup (referent), Henrik Siegenfeldt, Sonja
Dalsgaard og Merete Bentzen
Fraværende:
Jannie Bavnshøj
              Claus Rasmussen deltog i
de første 40 minutter af mødet.

1.
Godkendelse af referat fra den 21.08.23
Referat godkendt og underskrevet – indsættes i protokollen.

1.
Økonomi (Merete og Inger Marie
Gennemgang af budgetopfølgning og saldobalance pr. 31.08.23. Det ser indtil
videre fornuftigt ud.
Større fakturaer for august måned gennemgås på mødet.

2.
Bygninger (Henrik)

Vedligeholdelsesplan – der har været
gennemgang af bygningerne sammen med Claus og firmaet Sweco-  men der er endnu ikke modtaget nogen rapport.

Årligt tagtjek foretaget af firmaet Phønix
– der er kommet rapport.

Tagenes stand ser fornuftige ud.

Støjskærme – alle ejere må have modtaget
orientering fra Vejdirektoratet om start af opsætning, da de er kommet i
e-boks.

Henrik deltager i møde den 28. september i
Århus ang. Ladestandere

Der er lavet ny spildevandsledning i forbindelse med nybyggeriet på Nøhr
Sørensens Vej. Fremover bliver vores spildevand udledt i den nye ledning.
Papirarbejdet omkring dette er nu gennemgået og godkendt.

3.
Rengøring (Jannie)
Jannie er fraværende i dag – så intet nyt.

4.
Udearealer (Sonja)
Der er indkøbt nye roser til et par af bedene samt bunddækplanter til nogen
af de runde kummer.

Cykler der ikke bliver brugt – men står i stativerne eller i kælderen vil i
løbet af kort tid blive gennemgået af Claus. Der vil blive påsat mærkater, så
ejerne kan nå at reagere hvis de stadig bruger cyklen. Der hænges opslag
vedrørende dette i opgangene senere.

5.
Diverse
Da nye nøgler er blevet rigtig dyre at indkøbe, så vil depositum for
udlevering fremover være kr. 500 – som selvfølgelig refunderes når nøglen
returneres til Claus.

Næste bestyrelsesmøde mandag den 30.10.23 kl. 17.00

Beslutningsreferat fra
bestyrelsesmøde i EF Juelsparken
mandag den 21.08.23

Bestyrelsemøde planlagt den 20 sep. er udsat til den 27 sep. grundet sygdom.

/Bestyrelsen.

 

Til stede:  Inger Marie
Borup, Henrik Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen og Jannie Bavnshøj (referent)

Claus deltog de første 30 minutter

 

1. Godkendelse af referat fra den 03.07.23
Godkendt og underskrevet. Referatet indsættes
efterfølgende i protokollen.

2.    Økonomi (Inger Marie og Merete)

Budgetopfølgning pr. 31.07.23 gennemgået. Det ser fornuftigt
ud.

 

3.    Bygninger og hjemmeside mv. (Henrik)

Det årlige tagtjek er gennemført af
Phønix. Vi afventer rapport herfra.

Efter
flere henvendelser til firmaet Enggaard – der er bygherre på nybyggeriet på
Nøhr Sørensens Vej – er der nu fundet en løsning på problemet med tilgang til
rampen ned til Spar, som hidtil har været utilfredsstillende. I uge 35/36 er vi
lovet, at tilgangen forbedres/fuldføres til samme niveau som selve rampen. 

I
forbindelse med ombygninger og/eller renovering af lejligheder indskærpes, at
ejerforeningens husorden følges, og at der tages hensyn til de andre beboere.

I
husordenen står bl.a.:

”Brug af boremaskiner og lignende skal ophøre
senest kl. 19.30 – og må tidligst påbegyndes kl. 07.00 på hverdage og kl. 09.00
på lørdag/søndag og helligdage.”

”Hvis man har længerevarende renoveringsarbejde
i sin lejlighed, bedes man opsætte opslag i ens egen opgang og naboopgangene.”

4.
Udearealer
(Sonja)

Skiltene ved
vores indgangsstier er blevet renset.

Den væltede gadelampe ved rampen er ordnet af
kommunen.

5.
Rengøring
(Jannie)

Intet nyt.

6.
Eventuelt

Det gratis
hjertestarterkursus gennemføres ikke på grund af manglende tilmelding.

Næste
bestyrelsesmøde onsdag den 20/9 kl. 17

 

Efter vores generalforsamliong – har vi modtaget denne fine skrivelse fra
Per T. Hounum, Juelsparken 24
– og vi hænger den op på opslagstavlerne, så I alle kan læse den.

 

 

Hvad gør vi i tilfælde af brand?

 

Ved brand i en lejlighed i Juelsparken:

 

·       Søg ud af blokken.

 

·       Hold alle døre og vinduer lukket. Jo mindre luft, jo mindre brand.

 

·       Ring 112. Guid brandvæsenet frem.

 

·       Hvis branden er i etagen over dig, Brug hovedtrappen.

 

·       Hvis branden er under dig, eller hvis trappen ikke er til at benytte f.eks. på grund af røg. Søg ud på altanen.

 

·       Er der røg i lejligheden, så hold jer så vidt muligt ved gulvet.

 

God skik.

·       Har du tændt levende lys, juledekoration eller juletræ, så hav en

kande vand i beredskab.

 

·       Husk, at vand ikke må bruges til slukning ved brand i el-installationer!
Afbryd strømmen og brug et brandtæppe eller en pulverslukker

 

 

Mange tak til dig Per – for at tage et godt initiativ 

Bestyrelsen – EF Juelsparken
Juli – 2023

 
 

Beslutningsreferat
fra bestyrelsesmøde i EF Juelsparken mandag den 03.07.23

 

Til stede:  Inger Marie
Borup, Henrik Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen og Jannie Bavnshøj (referent)

1. Godkendelse af referat fra den 21.06.23

Godkendt
og underskrevet. Referatet indsættes efterfølgende i protokollen.

2.
Økonomi
(Inger Marie og Merete)

Budgetopfølgning
pr. 30/6-23 er ikke færdig endnu, og er derfor ikke gennemgået.

3.
Bygninger
og hjemmeside mv. (Henrik)

Alle beboere
burde have modtaget besked fra Aalborg Kommune om, at sagen vedr. de
brandtekniske installationer i Juelsparken nu er afsluttet.

Alle beboere
burde nu også have modtaget deres varmeafregning.

4.
Udearealer
(Sonja)

Med hensyn
til affaldssortering så husk, at mælkekartoner nu sorteres til plast og metal.
Vi har endnu ikke fået besked ift. sortering af tekstiler.

5.
Rengøring
(Jannie)

Der er sat
nyt opslag i opgangene om, at den ugentlige rengøring nu er fordelt på 3 dage.

6.
Vedtægter og husorden

Der har
været lidt hærværk for nylig i Juelsparken – en ødelagt bænk samt graffiti for
enden af blok 2 og i kælderen ved blok 5. Det er svært at gøre noget ved, hvis
ingen ser noget. Vi må hjælpe hinanden med at være opmærksomme, da det jo er en
omkostning for os alle.

7.
Eventuelt

Claus holder
ferie i uge 27 og 28 samt i uge 32 og 33. Per afløser i begge perioder.

En beboer i Juelsparken har udarbejdet en fin skrivelse
om, hvad man skal gøre, hvis der skulle opstå brand. Den er opsat separat her
på tavlen.

Vi har
mulighed for at få et kort gratis hjerteredderkursus på ca. 30 min. (via
hjerteredder.dk). Hvis det har din interesse så giv besked til Merete Bentzen
på mail
merete.bentzen@gmail.com senest 15/8-23. Hvis
nok viser interesse, går vi videre og får lavet konkret aftale.

Sol | PMU
Næste bestyrelsesmøde er onsdag den 21/8-23 kl. 17.                     
05.07.23/jb/imb/hsi/sd/mb

RIGTIG
GOD SOMMER

 

Beslutningsreferat fra bestyrelsesmøde i EF Juelsparken
onsdag den 21.06.23

Til stede:  Inger Marie Borup, Henrik Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen og Jannie Bavnshøj (referent)

Claus deltog de første 60 minutter

  1. Godkendelse af referat fra den 22.05.23

Godkendt og underskrevet. Referatet indsættes efterfølgende i protokollen.

  1. Økonomi (Inger Marie og Merete)

Budgetopfølgning pr. 31.05.23 gennemgået. Det ser fornuftigt ud.

  1. Bygninger og hjemmeside mv. (Henrik)

På ejerforeningens hjemmeside kan der pt ikke etableres en ordning, hvor ejerne selv kan tilmelde sig besked ved nyheder. Vi opfordrer til, at man en gang imellem i stedet tjekker hjemmesiden www.juelsparken.dk

Fjernvarmen i Aalborg stiger med ca. 15% pr. 1/9-23. Hvis man ønsker at få sit månedlige a’contobeløb reguleret, kan man kontakte Jonna.

  1. Udearealer (Sonja)

Intet nyt.

  1. Rengøring (Jannie)

Efter ønske fra Gitte vil der fremover blive gjort rent i blok 3 torsdage i stedet for onsdage. De øvrige blokke rengøres på samme ugedage som hidtil.

Der laves nyt opslag til alle opgange.

  1. Eventuelt

Næste bestyrelsesmøde onsdag den 3/7-23 kl. 17

22.06.23/jb/imb/hsi/sd/mb

Rengøring i opgangene i Juelsparken

Den almindelige rengøring:

Der bliver som regel gjort rent i vores opgange om morgenen/formiddagen en gang om ugen på følgende ugedage:

Blok 2:                               Onsdage

Blok 3:                               Torsdage

Blok 1, 4 og 5:                 Fredage

Der kan forekomme ændringer i dage og/eller tidsrum. Vi bestræber os på at give jer information om ændringer ved opslag i opgange og/eller på vores hjemmeside www.juelsparken.dk

Yderdøre og dørmåtter:

Det er beboerne, der skal holde deres egne yderdøre og karme rene.

Det er beboerne, der skal holde deres egne dørmåtter rene.

Opfordringer:

Vær generelt med til at holde jeres opgange pæne efter jer selv.

Vi vil gerne, at I tager jeres dørmåtter ind aftenen før rengøring.

Vi vil også gerne, at I er behjælpelige med at tørre op efter jer selv, fx efter spild fra affaldsposer eller lignende.

Henvendelser:

Henvendelser omkring rengøring kan ske til Jannie på mail (janniebavnshoj@gmail.com) eller telefon efter arbejdstid (20 27 95 94) eller i hendes fravær til ét af de øvrige bestyrelsesmedlemmer.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

juni 23/jb

 

Beslutningsreferat fra
bestyrelsesmøde i EF Juelsparken
mandag den 22.05.23

 

Til stede:  Inger Marie
Borup, Sonja Dalsgaard, Henrik Siegenfeldt, Merete Bentzen og Jannie Bavnshøj (referent)

Claus deltog de første 45 minutter

 

1. Godkendelse af referat fra den 08.05.23

Godkendt
og underskrevet. Referatet indsættes efterfølgende i protokollen.

 

2.
Økonomi
(Inger Marie og Merete)

Budgetopfølgning pr. 30.04.23 gennemgået. Det ser fornuftigt
ud.

 

3.
Bygninger
og hjemmeside mv. (Henrik)

Der er nu
kommet færdigmelding fra firmaet Actulux ift. de brandtekniske installationer,
og Jonna kan derfor færdigmelde til Aalborg Kommune.

Der arbejdes
videre med muligheder for etablering af el-ladestandere i Juelsparken.

Der arbejdes
med at etablere mulighed for, at ejere kan tilmelde sig/få besked, når der er
nyt på Ejerforeningens hjemmeside.

 

4.
Udearealer
(Sonja)

Sommerblomsterne
er nu plantet. Vi mangler en enkelt rose ved blok 3, som vil blive indkøbt.

 

5.
Rengøring
(Jannie)

Hovedrengøring
forventes færdig for alle blokke i maj måned. Herefter vil det blive evalueret.

Der er taget
godt imod det nye opslag i opgangene.

 

6.    Eventuelt

Næste
bestyrelsesmøde onsdag den 21/6-23 kl. 17

26.05.23/jb/imb/hsi/sd/mb

 

R E N G Ø R I N G

Til
beboerne i stuelejlighederne i blok 4



UGE 22

Onsdag den
31.05.23 og torsdag den 01.06.23 bliver betondragerne over jeres haver renset.

Da det kan være en hård proces med vand og rengøringsmidler – så anbefaler vi,
at I flytter jeres krukker med sommerblomster ind, og ellers dækker jeres andre
blomster ned, så de ikke tager skade.

HUSK – at lade havedøren ud mod torvet stå åben, så firmaet kan komme ind.


Venlig
hilsen

Bestyrelsen

24.05.2023 

 

 

Der vil
blive gjort hovedrent i opgangene i

blok 3 tirsdag
den 23. maj og torsdag den 25. maj 2023

Vil I være
behjælpelige med at fjerne jeres måtter m.v. På forhånd tak for hjælpen.

 

Med venlig hilsen

Bestyrelsen

Opslag 19.05.23/jb

 

Til
information

Claus holder
fri fredag den 19. maj.

/ Bestyrelsen

 

Beslutningsreferat fra
bestyrelsesmøde i EF Juelsparken
mandag den 08.05.23

Til stede:  Inger Marie
Borup, Henrik Siegenfeldt, Sonja Dalsgaard, Merete Bentzen og Jannie Bavnshøj (referent)

1. Godkendelse af referat fra den 19.04.23

Godkendt
og underskrevet. Referatet indsættes efterfølgende i protokollen.

2. Økonomi 
Der er ikke kommet tal for april måned endnu.
Disse forventes at foreligge og blive gennemgået ved næste bestyrelsesmøde
sidst på måneden.

Der er 30-35 ejere, som Jonna på ejerforeningens
vegne ikke kan fremsende elektronisk post til, da hun – trods tidligere
opfordringer – ikke har fået oplyst deres mailadresse. Da det er forbundet med
ekstra administrative omkostninger at udsende post i papirudgave – opfordrer vi
derfor igen til at få givet Jonna besked om mailadresse. Ellers kan vi være fremover
være nødt til at pålægge et gebyr i størrelsesordenen 75 kr. pr. år.

3. Bygninger (Henrik)

Actilux og elektrikere er nu færdige med montering mv. af ny styring og motorer
for røgudluftningen.

Vi arbejder på at gøre, de opslag i opgangene, der
handler om fx lukning for strøm eller vand, mere
konkrete og informative.

4. Udearealer
(Sonja)

Sommerblomster til vores hvide kummer ved
opgangs-dørene ankommer i denne uge, og vi håber at have plantet dem alle meget
snart.

5.
Rengøring
(Jannie)

Efter en god idé fra en beboer har vi udarbejdet et
permanent opslag omkring rengøring i Juelsparken. Det er opsat ved siden af
opslaget om bestyrelsen m.v. I opslaget har vi bl.a. skrevet, hvornår der som
regel bliver gjort rent i hvilke blokke, hvad beboerne selv skal holde rene,
opfordringer til beboerne i forhold til rengøring og for at holde opgange pæne samt
hvem henvendelse skal ske til.

Hovedrengøring/ekstrarengøring er i gang, og vi
håber at være færdig i alle blokke i denne måned.

6.
Åbent
hus

Vi holder
åbent hus i bestyrelseslokalet i kælderen med nedgang i nr. 68 lørdag den
13/5-23 mellem kl. 10 og 12. Og vi glæder os til forhåbentligt at se mange af
beboerne.

 

Næste
bestyrelsesmøde mandag den 22/5-23 kl. 17.00

 

R E N G Ø R I N G

Uge 19

I uge 19 bliver den ugentlige rengøring gennemført:

 

Blok 2 og 3: Tirsdag den 9. maj
2023

Blok 1, 4 og 5:
Onsdag den 10. maj 2023

 

 

Venlig hilsen

Bestyrelsen 

 

Strømafbrydelse

Der kan i perioder, være lukket for strømmen torsdag den 04-05-2023 mellem kl. 8:00 og 12:00

Med venlig hilsen

Claus Rasmussen

R E N G Ø R I N G

Der vil blive gjort hovedrent i opgangene i

blok 2 mandag den 1. maj og tirsdag den 2. maj 2023

Vil I være behjælpelige med at fjerne jeres måtter m.v. På forhånd tak for hjælpen.

Mange forårshilsner

Bestyrelsen

Opslag 27/4-23/jb

TIL  BEBOERNE I  JUELSPARKEN

Vi har den 19.04.23 konstitueret os som bestyrelse – og i den forbindelse vil vi gerne invitere alle beboere til at komme forbi for at hilse på bestyrelsen – og ejerforeningens 2 suppleanter

Vi holder åbent hus

LØRDAG  DEN 13. Maj 2023
Mellem kl. 10.00 og kl. 12.00

i vores mødelokale nr. 252  beliggende i kælderen i blok 2
– med nedgang i nr. 68

Vi vil sørge for der er en kop kaffe og lidt sødt til alle de der dukker op.

De bedste hilsner

Bestyrelsen

R E N G Ø R I N G

Der vil blive gjort hovedrent i opgangene i

blok 5 (nr. 2 – 10) tirsdag den 25. april 2023

Vil I være behjælpelige med at fjerne jeres måtter m.v. aftenen før. På forhånd tak for hjælpen.

Mange forårshilsner

Bestyrelsen

Beslutningsreferat fra bestyrelsesmøde i EF Juelsparken
onsdag den 19.04.23

Til stede:  Inger Marie Borup, Sonja Dalsgaard, Henrik Siegenfeldt, Merete Bentzen og Jannie Bavnshøj (referent)

 

  1. Godkendelse af referat fra den 05.04.23

Godkendt og underskrevet. Referatet indsættes efterfølgende i protokollen.

 

  1. Økonomi
    Saldobalance pr. 31.03.23 gennemgået. Det ser fornuftigt ud.
  1. Rolle og opgavefordeling (konstituering)

Der blev enstemmigt besluttet følgende rolle og opgavefordeling i bestyrelsen:

Inger Marie Borup, formand – ansvarsområde økonomi (delt med Merete)

Henrik Siegenfeldt, næstformand – ansvarsområde bygninger. Herudover ansvar for opdateringer m.v. på foreningens hjemmeside

Sonja Dalsgaard – ansvarsområde udenomsarealer

Merete Bentzen – ansvarsområde økonomi (delt med Inger Marie)

Jannie Bavnshøj – ansvarsområde rengøring. Herudover sekretær

Der vil blive udarbejdet og ophængt et opdateret opslag til opslagstavlerne i alle opgange

 

  1. Åbent hus i Juelsparken

Vi holder et åbent hus arrangement lørdag den 13. maj 2023 kl. 10 – 12 i vores bestyrelseslokale (nedgang til kælderen i nr. 68). Her kan man møde bestyrelsen og evt. suppleanterne. Invitation bliver slået op.

  1. Eventuelt

Vi minder venligt alle om, at vi ifølge vores husorden ikke må smide mad til fugle ud fra vores altaner.

Næste bestyrelsesmøde mandag den 8/5-23 kl. 17.00Info